Vrije dag, woensdag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van barcelonazernike2016 - WaarBenJij.nu Vrije dag, woensdag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van barcelonazernike2016 - WaarBenJij.nu

Vrije dag, woensdag

Door: Levi

14 Oktober 2016 | Spanje, Barcelona

Tijdens onze trip naar Barcelona kregen we 1 vrije dag, woensdag was die dag. We kregen dat omdat op die dag een nationale feestdag is en iedereen vrij is. Op die dag wordt gevierd dat columbus Amerika heeft gevonden. Het is een nationale feestdag in heel spanje, maar omdat de mensen zich in barcelona catalaans voelen gaan ze toch uit protest naar hun werk. Wij gingen met onze hele klas gezamenlijk naar een over dekt winkel centrum. We moesten eerst een uur met de bus. Dat duurde 2x zo lang als nodig was maar omdat het die feestdag was waren er veel straten afgezet. Toen we uiteindelijk aankwamen zijn we lopend naar het winkel centrum gelopen. Dat was ongeveer rond 2 uur en het begon toen al lichtjes te regenen. Toen we aankwamen bij het winkel centrum wilde de Spaanse mensen weer de mcdonalds in. Dat zou voor ons de 4 de x deze week zijn dat we naar de mac gingen dus we hadden daar niet zo veel zin in. We vertelde dat aan een paar van onze uitwisselingen die ons gingen helpen om ergens anders te lunchen . Dat was heel moeilijk want alles is rond 2 uur in Barcelona vol. We hebben er dan ook uiteindelijk een half uur over gedaan om een typisch Spaans broodje te krijgen. Daarna heeft iedereen vrij kunnen rondlopen in dat overdekte winkelcentrum en hebben joel en ik nog een bak noodles gehaald. Dat duurde ongeveer een uur om dat te halen maar het was het waard. Rond een uur of 3 begon het heel hard te regenen , zo hard dat het zelfs voor Nederlandse begrippen erg was . Dat was heel vervelend want dat ging wel door tot 12 uur s'avonds en omdat niemand verwacht dat er ook maar enig regen neervalt in barca had bijna iedereen weinig kleding aan. Sommige nederlanders hadden zelfs alleen een trui aan ( zoals ik ) . Toen het half 8 / 8 uur was , want er is altijd vertraging bij die mensen , gingen we door de regen naar huis lopen. We liepen zoon 5 minuten en gingen toen via de metro naar huis. Thuis ging ik eerst douchen en daarna met de familie eten. Daarna ging ik slapen