Dinsdag: La Perdrera - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van barcelonazernike2016 - WaarBenJij.nu Dinsdag: La Perdrera - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van barcelonazernike2016 - WaarBenJij.nu

Dinsdag: La Perdrera

Door: Kenza

12 Oktober 2016 | Spanje, Barcelona

Na dat we in de ochtend kunstwerken hadden gemaakt op school zijn wij naar La Pedrera gegaan. Zelf ben ik al vaker in Barcelona geweest maar nooit eerder in la pedrera geweest, dus ik had er zin in.
We vertrokken van school met de hele groep uit Nederland en de begeleiders. We gingen lopend want het was niet zo ver van school vandaan. De wandeling er naar toe was leuk omdat je toch telkens nieuwe dingen ziet en gezellig kan praten met je vrienden. En toen waren we er opeens al.
De groep werd opgesplitst in twee delen en elke groep kreeg een gids die over la pedrera vertelde. Zo gingen wij naar binnen en keken mijn vriendinnen en ik onze ogen uit want het was zo mooi. Ook vertelde onze gids dat er mensen woonden in het mooie gebouw van Gaudi dus we een beetje rustig moesten doen voor hun. Ze kon ons niet precies vertellen hoeveel het koste om daar te kunnen wonen maar wel dat het over heel veel geld ging. Zo ging onze tour verder en moesten wij 200 traptreden op om naar het dak te kunnen. Onderweg kwamen wij langs de deuren waar mensen woonden en zagen dat je deurknoppen op de deur met de hand waren gemaakt (waar een vriendin en ik later nog slap van de lach over hebben gelegen tegen erfenis in van Bert Bult). We waren boven in het gebouw aangekomen en kregen vertelt over het gebouw. Vanaf daar gingen we door naar het dak, en hadden een prachtig uitzicht over de stad. Heerlijk om daar te zijn geweest. Nadat iedereen het dak had gezien en een beetje had rond gelopen zijn we gezamenlijk naar beneden gegaan waar we een rondleiding kregen in een huis dat nog precies zo was ingericht als vroeger door de eigenaren. Na dat gezien te hebben was de rondleiding over en gingen we naar buiten. Toen waren de twee groepen weer samen en hebben we even vrije tijd gekregen.